معرفی شهید علی سنگ کش
تبلیغات
تبلیغات
جای تبلیغ شما خالیست . . .
نوشته شده توسط : محمد حسین

پاسدار شهید ، علی سنگ کش در سال 1341 در روستای بندرمقام دیده به جهان هستی گشود و پس از طی دوران کودکی ، تحصیلات دوره ی ابتدایی را در روستای بندرمقام گذرانید و برای ادامه تحصیل به علت عدم وجود مقطع راهنمایی در روستا راهی جزیره لاوان گردید و مدت یک سال در آن جزیره ادامه تحصیل داد. وی به علت اینکه پشتوانه ای برای پدر باشد مجبور به ترک تحصیل شد و در شرکت نفت جزیره ی لاوان استخدام گردید.

با شروع انقلاب اسلامی شهید همگام با امت حزب الله با توجه به سنش فعالیت چشمگیری داشت و در تمام راهپیمایی و تظاهرات ها شرکت میکرد و بعد از تشکیل جهاد سازندگی به فرمان رهبرکبیر انقلاب جهت خدمت به محرومین به عضویت جهاد سازندگی بخش شیبکوه در آمد و مدت 2 سال از این نهاد انقلابی فعالیت نمود و سپس به عضویت سپاه پاسداران انتقلاب اسلامی در آمد و دوره ی آموزش نظامی را در شهرستان جهرم به مدت چهار ماه گذرانید و سپس در جزیره ی لاوان به عنوان پاسدار رسمی مشغول به فعالیت شد.

با شروع جنگ تحمیلی وی فرماندهی سپاه پاسداران بندرمقام را به عهده گرفت و در بسیج جوانان و اعزام جبهه های حق علیه باطل نقش موثری را ایفا نمود.

وی در دومین اعزام ایثارگران بسیجی در بندرمقام به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گفت و به همراه بسیجیان عازم جبهه های نور گردید و در تاریخ 11/5/62 در منطقه سردشت کردستان به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد.

وی در وصیت نامه ی خود چنین نوشته است:

مادرم با صبر و بردباری راه مرا ادامه بده ، برای من گریه نکن که دشمن شاد شود.طول عمر امام عزیز و پیروزی اسلام را از خدا بخواهید.

پدرم ، حسین وار باش تو نیز با این دست پینه بسته ات دنباله رو راه من باشید.همیشه از اسلام و امام دفاع کنید و دنبال خط سرخ انبیاء باشید و تو ای همسر مانند کوهه من سربلند و استوار باش.

در دعای کمیل شرکت کنید و در کنار قبر شهید عبدالله پور حیدری مرا به خاک سپارید و در پایان همگی مرا حلال نمائید.







:: موضوعات مرتبط: معرفی , معرفی و وصیت نامه ی شهدا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1668
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: